27 d’agost del 2008

Escalada a SOPERIA - ESPERÓ ELFOS

Diumenge 14 d'Agost, després d'haver estat fent uns quants totxos aquests dies, tenim la roca identificada, tot s'ha de dir que és d'una adharència boníssima. Estem mirant de fer la via ESPERÓ ELFOS a la presa de Escales a Sopeira, vist desde abaix i amb la presa al costat fa una mica de yuyu, però anem. Deixem el cotxe a la carretera a dalt de la presa, i decidim creuar la presa per dalt i baixar les escales, sense matar-nos. La via comença amb un primer llarg que marca V/V+, d'uns 35 metres, el primer tram és el més técnic però després la tònica de la via be a ser la mateixa, de com a màxim V, les reunions encadenades per 3 parabolts. El segon llarg de V, però una llargada de 50 metres, bones fisures de mans. El 3er llarg, per mi el més entretingut, un parabolt en 30 metres, però amb una fisura per anar possant tascons i friends, perfecte. No creec que passi de IV, però tenint en compte l'alçada i el perill de volada V, segons guia. De totes maneres abans del parabolt trobem una sabina per evitar el pèndol, i passat el parabolt hi ha un tascó a la fisura que no es pot treure. El següent llarg combinat amb parabolts i dos claus, bones preses; i per últim el V llarg, de 30 metres, bones preses al tram final un pel més descompostes, però bones. Reunió final a la feixa de sortida. Pel retorn prenem el camí cap a la presa, entrem en una cova i agafem el túnel de la dreta, que ens deixa radera la presa, i per la dreta baixa un camí fins abaix. Tornem caminant per la presa i el cotxe ens espera. Via molt maca, amb un bon ambient i molt ben equipada.

Esperó Elfos, 180 metres, 5 llargs, màxim obligat V+ (segons guia).