23 de desembre del 2008

Matinal al Bastiments

El divendres 19 feia força vent, i veniem d'un temporal amb tramuntana bastant forta, però tot i això vaig decidir d'anar a Vallter just sortir del curro... A l'arribada, tots els bars de Setcases xapats, total a sopar uns donuts de xocolata i una mandarina i a veure una peli al portàtil abans de dormir. A fora, 0ºC però ràfegues fortes de vent i molta neu aixecada. A les 23h a vivaquejar... I la nit prou bé, una mica de rasquilla pel vent, però bé. Dormo fins a les 6.45h, continua el vent, però ha encalmat una mica... Pells, botes, guants, frontal i cap amunt! Para una mica més el vent, i fins i tot se senten les retracks treballant i es veuen les llums ben amunt, encara es fosc però hi ha una bona lluna i el cel és serè...



Una horeta més tard, ràfegues de vent i comença l'alba...


En la foto es veu la neu arrossegada pel vent... Estic quasi als peus del Coll de la Marrana, hi ha algunes plaques de neu glaçada però no sembla que hi hagi un perill inminent d'allau... Començo l'ascenció a bon ritme, però a 5m del coll m'haig de treure els esquis pq els cantos no agafen prou i patino bastant... Fotent maniobres aconsegueixo fer 5 metres, però em costa uns 5min! Al coll venta fort, continuo amunt i poc a poc va sortint el sol... Arribo a les rampes més fortes i el vent ha augmentat: les ràfegues són cada minut, i fortes, començo a dubtar... Em queden 100m... M'espero 5min a veure si amaina, però alguna ventada quasi em tira a terra: mitja volta, que la baixada valdrà la pena...



Em dirigeixo a la carena buscant algunes canals que estan ben cobertes de neu. Amb 4 girs ja sóc al final de la canal, amb el que costa pujar... Però la neu era molt bona: disfruton!!!!!!



Estic a dalt de tot de l'estació, 3min i ja sóc al cotxe... Bastant vent a les pistes i poca gent, el dia pinta malament... En total: 3h. Són les 10h, ara toca fotres un bon entrepà: llom amb formatge amb cacaolat i cap a casa!!!!