8 de gener del 2007

Canal del Cristall - CADÍ-MOIXERÓ

Dia 6 de Gener del 2007, dia de Reis, i que millor que celebrar-ho de la millor manera que t'agrada.
Sortida desde Puigcerdà sobre les 8:00 a.m., direcció Martinet de la Cerdanya, una vegada passem per Martinet, hem d'anar direcció Montellà i després Estana, un preciós poblet situat en mig del paratge del Parc Natural del CADÍ-MOIXERÓ, està situat a uns 1.500 metres d'alçada. Si creuem el poble ens duu fins un aparcament on deixem el cotxe i on comença l'excursió.
Sortida sobre 8:45 a.m., comencem a caminar, uns més ràpit que els altres, i fent les parades de rigor, el camí és ric en flora, no presenta cap tipus de dificultat nivosa, i seguint les marques del PR ens porta directes al Prat del Cadí, a uns 1.800 metres d'alçada, aquesta vegada amb molt poca neu, i des d'on podem contemplar el maravellós espectacle de la serralada del CADÍ, i podem visualitzar el nostre recorregut cap a la Canal del Cristall, aquest any amb molt poca neu, gens transformada, i a la part de adalt amb parts de neu crosta.
Començem a pujar-hi, el camí d'accès tot marcat amb les marques del PR i amb fites de roques, fins a peu de Canal, sense neu fins ara. Comencem a endintrar-nos dins de la canal, poca neu i roca és la tònica que ens espera, un dia espectacular, sense vent, i temperatura fresqueta.
Comencem la pujada-grimpada, a mitja canal comença a trobar-se més neu crosta, però sense cap tipus de dificultat i sense grampons ni piolet, el Sherpa Edu va pel devant i l'Oriol i jo el seguim, ja som a l'últim tram de la canal on hi ha una petita grimpada en roca i ja som a d'alt, alçada uns 1.500 metres, i són aproximadament les 12:35 p.m., un dia espectacular, veiem tota la part del Berguedà i Ripollès envoirat, i de lluny sobresurt Montserrat, és en aquests moments de superació i satisfacció on realment veiem recompensats tots aquest moments de patiment i esforç.
Comencem la baixada amb un ritme més alegre, com anecdota cal a dir que en Sergi es va en dur un bona pala de neu dura, que el Sherpa Edu li va "donar", i com ja veurem en uns altres capítuls futurs li serà retornada, ei sense rencors, je, je. La baixada sense cap tipus de dificultats, i ja som al Prat del Cadí sobre les 13:45 p.m.
Com a comentari : una excursió molt aprofitada, i espectacular pel paisatge. Al marxar varem fer una petita parada per fer unes fotos a la casa de l'Amalia.

efaura@xtec.cat ha dit...

Felicitats per l'excursió i ànims amb el bloc